Cookie-instellingen
Toestemmingsvoorkeuren aanpassen

We gebruiken cookies om u te helpen efficiënt te navigeren en bepaalde functies uit te voeren. Hieronder vindt u gedetailleerde informatie over alle cookies onder elke toestemmingscategorie.

De cookies die zijn gecategoriseerd als "Noodzakelijk" zijn opgeslagen in uw browser omdat ze essentieel zijn voor het inschakelen van de basisfunctionaliteiten van de site. ... 

Altijd actief

Noodzakelijke cookies zijn vereist om de basisfuncties van deze site mogelijk te maken, zoals het bieden van veilig inloggen of het aanpassen van uw toestemmingsvoorkeuren. Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare gegevens op.

Er zijn geen cookies om weer te geven.

Functionele cookies helpen bij het uitvoeren van bepaalde functionaliteiten, zoals het delen van de inhoud van de website op sociale mediaplatforms, het verzamelen van feedback en andere functies van derden.

Er zijn geen cookies om weer te geven.

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen bij het verstrekken van informatie over statistieken zoals het aantal bezoekers, het bouncepercentage, de verkeersbron, enz.

Er zijn geen cookies om weer te geven.

Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen van de website te begrijpen en te analyseren, wat helpt bij het leveren van een betere gebruikerservaring voor de bezoekers.

Er zijn geen cookies om weer te geven.

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers aangepaste advertenties te bieden op basis van de pagina's die u eerder bezocht en om de effectiviteit van de advertentiecampagnes te analyseren.

Er zijn geen cookies om weer te geven.

Andere cookies zijn cookies die worden geïdentificeerd en die nog niet in een categorie zijn ingedeeld.

Er zijn geen cookies om weer te geven.

Scharlakenstraat 32
1339 AC, Almere Buiten
Maandag t/m vrijdag
08.30 uur - 17:00 uur

Klachtenregeling

Wat te doen als u niet tevreden bent?

 

Doe uw mond open bij de tandarts!

Wij hebben de intentie om u zo goed mogelijk te helpen. Desondanks kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Het is belangrijk dat u iets met die onvrede doet. Wij stellen het zeer op prijs als u ons op de hoogte stelt van eventuele klachten over de behandeling of over de manier waarop u benaderd bent. Dit kunt u doen via ons contactformulier. Mocht u er niet uitkomen, dan kunt u bij de KNMT terecht. Hier leggen ze graag uit wat we voor u kunnen doen.

 

Praat met uw tandarts

Vraag om een gesprek met uw tandarts. Meestal lost dit al veel onduidelijkheden op. U kunt aangeven wat u onduidelijk vindt en de tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Daarnaast is het voor de tandarts belangrijk te weten dat u een probleem heeft. U kunt dan samen gaan zoeken naar een oplossing.

 

Advies van het TIP

Als u er niet uitkomt, kunt u een stapje verder gaan en via het online contactformulier (klik) advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt. Het TIP is opgericht door de beroepsorganisatie van uw tandarts, de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering van de Tandheelkunde (KNMT). De afhandeling verschilt per situatie. De TIP-medewerker kan u verder adviseren. TIP raadt soms aan uw probleem per brief aan de KNMT voor te leggen.

 

KNMT-klachtenregeling

U bent op de hoogte gesteld van de KNMT-klachtenregeling. Die regeling voldoet aan de eisen die de Wet Kwaliteit, klachten en geschillenzorg aan elke zorgverlener stelt. De regeling biedt twee mogelijkheden. De KNMT kan namelijk:
– een bemiddelende rol spelen;
– overgaan naar formele behandeling van uw klacht, vergroot in een uitspraak.

 

Bemiddeling

Nadat u een klacht heeft ingediend neemt de klachtenfunctionaris van de KNMT contact met u en de tandarts op. Hij/Zij gaat bemiddelen. Voordeel van bemiddeling is, dat onder leiding van twee deskundigen van de Bemiddelingsraad wordt gezocht naar een goede oplossing. Indien nodig kan er een mondonderzoek plaatsvinden. Als de bemiddeling slaagt, wordt de uitkomst schriftelijk vastgelegd en is het probleem opgelost. Deze periode duurt ongeveer 6 weken.

 

Formele uitspraak

Als een bemiddeling niet tot een voorstel uit komt, kan u de klachtenfunctionaris vragen om een formele behandeling van uw klacht bij de Geschilleninstantie Mondzorg (klik).  U en uw tandarts worden dan uitgenodigd voor een gesprek over uw klacht. Partijen worden gevraagd naar hun mening. Binnen 6 maanden doen zij een bindende uitspraak.

 

Kosten

Aan de bemiddeling zijn geen kosten verbonden. Dat geldt ook voor de klachtbehandeling.

Wanneer de klacht onder behandeling komt bij de Geschilleninstantie Mondzorg kunnen hier kosten aan verbonden zijn; hier wordt u vooraf over geïnformeerd door de Geschilleninstantie Mondzorg.

 

Meer informatie

Informatie over de klachtenregeling kunt u opvragen bij de KNMT. Dat kan schriftelijk via Postbus 2000, 3430 CA Nieuwegein of online door te klikken op deze link.

Voor een persoonlijk advies kunt u contact opnemen met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), via het contactformulier (klik) op www.allesoverhetgebit.nl

© 2025 Alle rechten voorbehouden | Powered by iClicks